pirmdiena, marts 26, 2012

Digonālsvārciņi


Lai arī pavasara saulīte vēl ir ar zobiem, vasara vairs nav aiz kalniem. Un Mazā Saule jau laikus izteica vēlmi par digonālsvārciņiem. Tā nu sanāk, ka ratus jeb svārkus meistarojam augšā vēl pirms sezonas.


Svārciņi adīti taisnā gabalā rievotajā adījumā, dzija - Ibiza (60% viskoze 40% akrils; 100 g/550 m) , adāmadatas nr. 2.5. Kopā izadīti nepilni 100 grami. Taisnais gabals beigās veiksmīgi sašūts ar valdziņu uzmetuma vietu tā, ka šuvuma vieta nav pamanāma.

Bet, kad Mazā Saule izteica savu svārku vēlmi, liku to uzzīmēt uz papīra. Lūk - mazās dizaineres skice.


Un mani uzlabojumi un piedāvājumi zig-zag apakšmalai.


Un tad - nācās atcereties ģeometriju (attaisnojās mans devītnieks 12.klases eksāmenā), lai aprēķinātu valdziņu skaitu diagonālei taisnleņķa un vienādsānu trijstūrim, ja zināms vienas malas garums, t.i. svārciņu garums.
Bet es jau sen saku, ka rokdarbi ar matemātiku roku rokā iet un sader. :)

Un, lai arī diagonāles skicēs un svārkos ir pretējas, izrādās - pareizas, tā kā Mazā Saule bija domājusi. Jo, izrādās, kad skici pieliek klāt piemērīšanai, tad tas skices attēls ir pret sevi, ne citiem. :) Vienvārdsakot, mēs vēl nedaudz dzīvojam bērnības Aizspogulijā. :)

Un šeit ... mazliet iepozējam. :)


5 komentāri:

  1. nu feins kopdarbs un der kā uzliets :)
    Man gan ar to rēķinķinvešanu ir lielas problēmas - tas laikam ir vienīgais, kas man rokdarbos nepatīk - visa kā skaitīšana un mērīšana :)))

    AtbildētDzēst
  2. svārciņi kā flinstoniem :) feini, un šito matemātiku man nekad nesaprast :D

    AtbildētDzēst
  3. Vai, ku šitie pavasarīgi jauki sanākuši! Un es arī tikai varu nobrīniīties, kā to mazās dizaineres uzmetumu var tā vienkārši pārrēķināt un izveidot:)

    AtbildētDzēst
  4. O, jā matemātikas cienīgs uzdevums, bet kas par rezultātu!!!!Saulaini!!!!

    AtbildētDzēst
  5. svārciņi pēc meitas skices - vareni, domāju, ka tas ļoti labi bērna pašapziņai, ka tik maza jau var būt kā modes māksliniece un mammai jau noteikti arī liels prieks :)

    AtbildētDzēst

Piezīme. Tikai šī emuāra dalībnieks var publicēt komentārus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...