trešdiena, marts 16, 2011

Mandalas un krāsu terapija

Atkarība un iedvesma. Tā varētu teikt par to, kas bija šo tamborēto mandalu virzītājspēks. Nu kurš gan vēl normāls cilvēks līdz pilnīgam miega pagurumam sēž uz grīdas starp dzijas kastēm un kamoliem, kaut ko tamborē un meklē pareizos toņus, ja ne atkarīgs un iedvesmas pārņemts cilvēks.
Mājinieki tā arī nesaprata - priekš kam man tas tik steidzami nepieciešams, kādēļ sēžu es ne ēdusi, ne dzērusi, kafijas krūzi starp kamoliņiem pazaudējusi, bet beigās gandarīta par paveikto rezultātu.
Varu tikai teikt - kas nepamēģinās, tas nesapratīs. Arī es - vispirms uztamborēju, tad studēju mandalu veidošanas principus.
Mandala 'Mājīgums' - siltos toņos pat mūsu Ziemas pili spēj sasildīt.


Kad tā bija gatava, nonācu līdz informācijai par krāsu terapiju, tādēļ nākošā zaļos toņos - 'Pavasaris', bet varbūt arī finansiālās labklājības mandala. :)


Seko lillīgos toņos mandala - garīgums un mākslinieciskums:


Lūk, mans prieks un gandarījums vienuviet. Kā vīrs saka - mode atgriežas. Arī mūsu vecmāmiņas tamborēja līdzīgus deķīšus. Tikai šodienas krāsu un dziju plašā izvēle ļauj izvērsties.


Pielietojums? Praktiskums? Plašs! Klājamas uz galda, uz grīdas zem puķu podiem, pie sienas kā dekors, uz ķeblīša kā paliktnis (mans sapnis!), apaļa spilvena veidā un vēl, un vēl, un vēl ...


Un kamēr es tā sevī meditēju, arī mince blakus, galviņu uz mazās Saules kamoliņa nolikusi, ļāvās meditācijai. :)


Priekšraksts mandalu tamborēšanai.
Tamboradata - ne mazāka par nr. 3.5. Diametrs - cik nu katrs vēlas. Manas mandalas ir 28 cm diametrā.
Garie stabiņi tiek tamborēti starp iepriekšējās rindas stabiņiem (2.rinda) vai iepriekšējās rindas gaisa cilpiņas vietā.
Starp zvaigznītēm (*) rakstīto daļu turpina tamborēt līdz rindas beigām.
x2 - iepriekš rakstīto rakstu atkārto divas reizes vienuviet.
Garais stabiņš - stabiņš ar 1 apmetumu.
Uztamborē pīnīti ar 5 gaisa cilpiņām, tās savieno aplī.
1.rinda - 12 garie stabiņi
2 rinda - *2 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa*
3. un turpmāk neuzskaitītās rindas - *3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa*
5.rinda - *3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa x2*
9. rinda - *3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa x2, 3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa*
13. rinda - *3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa x2, 3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa 3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa*
17.rinda - *3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa x2, 3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa 3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa, 3 garie stabiņi, 1 gaisa cilpiņa*
Un tā tik turpina ik pēc četrām rindām veicot pieaudzēšanu. Nobeigums - pēc katra vēlmēm un sirds patikas.

5 komentāri:

  1. njā, mandalas ir mana vājība, tāpēc tamborēt tās nemaz i nesāku, citādi caur būs ar mani :) Es tās zīmēju :))) (i tam pašam jau laika nav...) Bet būtībā mandalas ir visur mums apkārt, vajag tikai tās saskatīt :)

    AtbildētDzēst
  2. ļoti skaisti!
    man arī patīk šad tad pa mandalai uztaisīt :)

    AtbildētDzēst
  3. Es pat neiedomātos, ka mandalas var uztamborēt... kā paklājiņu. Burvīgi! Vienkārši superīgi!

    AtbildētDzēst
  4. Skaistas krāsiņas!
    Droši vien saprotu Tevi. Tiesa gan, mandalas netamborēju, tam man šobrīd vienkārši neatliek laika, bet man te brīdi atpakaļ ļoti kārojās zaļo krāsu, tagad arī , bet nu varis ne tik traki. Man gadījās dažādi darbiņi zaļā krāsā, citiem veidojami, un beigās es sapratu, ka es taču to zaļo krāsu caur pirkstiem laižu, un tad es to krāsu "saelpojos" :D Smieklīgi varbūt izklausās, bet šī zaļās krāsas terapija nomierināja mani :)

    AtbildētDzēst
  5. Es, man liekas, būtu laimīgākais cilvēks pasaulē, ja man būtu tāds paklājiņš - bet liels, pa visu viesistabas grīdu! :)
    Fantastiski darbiņi!

    AtbildētDzēst

Piezīme. Tikai šī emuāra dalībnieks var publicēt komentārus.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...